Amellett, hogy a cégnek van hivatalos weboldala, hogy a cég és a vezető adott esetben jelen van a fontosabb közösségi oldalakon (a szakemberek a LinkedInt használják, itt adunk néhány tippet, hogy érdemes kezdeni), a blogolás is kiváló lehetőség, amely növelheti a cég és a vezető ismertségét és hírnevét. Claire Diaz-Ortiz, a Twitter egyik menedzsere LinkedIn bejegyzésében három okot sorol fel arra, hogy miért kellene minden vezetőnek blogolnia.
A vezetőknek szükségük van rá, hogy hangosan gondolkodjanak, és a blog erre lehetőséget biztosít. A publikus formátum miatt pedig fontos, hogy az illető jobban tisztázza saját elképzeléseit, mintha csak magában morfondírozna. Az pedig minden vezetőnek jót tesz, ha rákényszeríti magát gondolatainak és ötleteinek végiggondolására.
A blog folyamatos tanulásra serkent. Aki blogol, óhatatlanul olvas is, hogy muníciót gyűjtsön. Az olvasás és a feldolgozás pedig tanulás. A folyamatos fejlődés szükségességét pedig nyilván nem vitatja senki. A blogolás révén a tanulás, informálódás, így az inspiráció és nyitottság fenntartása a munka részévé válik, amire mindenképpen fogunk időt fordítani.
A blogolással új kapcsolatokra tehetünk szert. Az új ismeretségek pedig rendkívül hasznosak, amikor előre akarunk valamivel lépni, vagy problémákat szeretnénk megoldani. Főleg, ha házon kívül beszerzendő ötletekre, kapcsolatokra, válaszokra van szükség.
A blog a személyes márkaépítés egyik lehetséges eszköze.Ez pedig egy vezető számára különösen fontos lehetőség. Fontos, hogy a célcsoportunk, a potenciális ügyfeleink, a konkurenseink, a szakmai sajtó tőlünk, első kézből kapjon információkat rólunk és arról, hogy mivel foglalkozunk. A piacon csak annak a szava számít, aki látszik és hallatszik! Senki sem hallgat olyanokra, akiket nem lát és nem hall.
Fontos szempont az is, hogy a rendszeresen vezetett blog segít abban, hogy szakértőként számítsanak ránk a saját területünkön, ami pedig a pozicionálás egyik legjobb módszere! Minél több felületen lehet találkozni a nevünkkel, annál nagyobb az esély arra, hogy véletlenül vagy direkt belénk szalad egy újságíró vagy egy blogger, ami újabb megjelenéseket generálhat!
Miről is van szó?
Mi a szakmai személyes márka? Azoknak a(z online és offline) szakmai, kommunikációs, vizuális, stílusbeli, viselkedésbeli megnyilvánulásaidnak az összessége, amelyek a vállalkozásodhoz, szakmádhoz kötődve „beszélnek rólunk“.
Mi nem az? „Amit akkor mondanak rólunk, amikor kimegyünk a szobából.“ Miért? Mert az emberek nem arról beszélnek egymás háta mögött, amit látnak, hanem arról, amit ők gondolnak annak kapcsán, amit látnak. Ezért amit ők mondanak, az nem a személyes márkánk lesz, hanem az ő szubjektív megítélésük a személyes márkánkról.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése