2016. március 27., vasárnap

Már a PR sem a régi

Őrült gyors változás megy végbe a kommunikáció minden területén. A vállalkozások ezernyi lehetőség közül választhatnak, ha láthatóvá szeretnének válni, vagy fent szeretnék tartani kemény munkával elért láthatóságukat. Az elmúlt tíz évben teljes ráncfelvarráson esett át a PR területe is. Merre induljunk, hogy ne vesszünk el az erdőben?

A legnagyobb átalakulást kétségtelenül a médiapiac átalakulása okozta, az online platformok előretörésével. Igazán aktuálisnak korábban napilapok segítségével lehetett lenni, ma pedig semmi sem tud versenyezni az online portálok világával, így a legnagyobb hangsúlyt minden ügyfélnél az online PR-re helyezzük. Ez egyébként még inkább azt igényli, hogy olyan komplett anyagokat állítsunk össze, amelyek ezekre a sok hírt felvevő oldalakra egy-két kattintással integrálhatóak. Ennél is jobban felgyorsította a hírforgalmat a közösségi média világa a Facebook segítségével, ami szinte „plazaként” működik a híreket szolgáltató „kisboltok” világában. Gyakorlatilag egyetlen felületen keresztül elér bennünket nagyon sok információ. A szükséges anyagok már leggyakrabban elektronikusan vándoroltak tovább, a személyes találkozásokat felváltották az e-mail küldések. Ez egyszerűsítette a kapcsolattartást. Annyira távolinak tűnik például a több évtizedes szakmai múlt, ma szinte el sem tudjuk képzelni, hogyan működött a rendszer. Az viszont akkor is és ma is egyre fontosabb szempont, hogy minél tökéletesebb, komplettebb anyagot tudjunk a szerkesztők kezébe adni, hogy ők azt már a médium igényei szerint tudják alakítani. A mellékelt illusztrációs anyag szintén fontos, gyakran annak alapján kerül vagy nem kerül sor valaminek a megjelenésre, hogy elég jó illusztrációt tudunk-e hozzá küldeni. Ez ma is így van, ma is alapkövetelmény.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése